torsdag 15 januari 2009

Att tolka signaler

Är min signalmottagare trasig??

För jag tar emot massa signaler, men kan inte läsa dem. Hur tolkar man blickar och gester?
Hur tänker killar? Jag skulle bra gärna vilja ha en kille som tolk. Finns inte det nån trevlig kille som kan ställa upp och förklara för mig (oss) hur det manliga släktet fungerar.

Och inte bara säga det jag (vi) vill höra. The truth, the whole truth and nothing but the truth. Jag vet inte, är jag överanalytisk kanske? Men jag vill veta och slippa undra. Är jag tjatig kanske?

Men idag igen, den där killen med den där blicken... Vad betyder den? Är jag för nyfiken? VARFÖR vill jag veta? Haha, ska jag kanske fråga honom nästa gång? Skulle vara kul att veta vad om hände då. Men det kommer jag ju inte att göra. Eller? Man vet ju aldrig med mig, för jag är rakt på sak. Vad jobbigt, nu är jag rädd för mig själv, tänk om jag frågar innan jag hinner stoppa orden från att flyga ut ur min mun?

Eller ska jag bara fortsätta tycka det är lite småkul och strunta i vad allt betyder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar