söndag 4 januari 2009

Sammanträffanden...
Undrar lite hur det är möjligt!
Vad betyder det? Ödet?!
Är det menat att man ska träffas just precis när man träffas??
Första mötet, första kontakten,
är det menat att det är just nu man ska lära känna varandra?
Massor med sammanträffanden eller hur man ska säga...
Lika situationer, samma tankar, samma det mesta!
Två gånger på kort tid har jag fått mig den tanken!
Två personer handlar det om...
Bägge gångerna har möten med personerna ifråga skett vid
tidigare tillfällen, men knappt vi har hälsat på varandra då!
Ingen har då brytt sig något om den andra...
Sen kommer detta tillfälle, då det helt plötsligt hälsas,
tas i hand och presenteras på riktigt!
Man börjar prata med varandra!
Får en kontakt som om man känt varandra en längre tid...
man märker hur mycket som faller på plats!
Helt plötsligt undrar man vart den andra varit hela ens liv!
Men för bara några månader sedan så trodde man aldrig att
så mycket gemensamt kunde has med den här personen!
Varför kommer det sig att man får den här kontakten precis här och nu??
Vad menas? Finns det någon anledning till det som sker???

Jag är en stor funderare hela jag!
En annan sak...
Kan en kille och en tjej BARA vara riktigt bra kompisar??
UTAN att det finns pirriga starkare känslor från någon av dom???
Längtan efter mer... Är det verkligen sant??
Eller är det så som jag tror!?
Att när två möts, pojke och flicka och de blir vänner,
nära vänner, riktigt bra vänner!
Då uppstår alltid starkare känslor iallfall hos en av dessa två!
Jag är nästan säker på att det är så!
Men det är sällan dessa känslor blir utredda...
utan bara för att den andra inte visar något tillbaka så hålls dessa inne...
Jag har så himla svårt att tro att pojke/flicka kan hålla sig på samma nivå!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar