onsdag 21 januari 2009

Lämna mig i fred!

Är det så att singel är lika med desperat?
Betyder att vara singel att man inte längre kan ha kompisar av det motsatta könet?
Är man automatiskt intresserad av alla man pratar med?

Nu börjar jag tröttna på det här!

Alla ska hela tiden hinta om att man nog är kär, intresserad eller vill ha någon så fort man pratar med någon, är trevlig eller bara ler lite. Man får visst inte vara trevlig mot någon utan baktanke om man är singel. Jag är ju precis likadan mot killar nu som jag var innan, men till skillnad mot nu var det då helt ok att prata, skoja, umgås, kramas osv med dem, ingen hade några kommentarer om det.

Tjejer håll i era karlar för nu är singelmorsorna i farten!

Eller så får man en lista på alla singelkillar folk känner till, jo den och den skulle minsann vara bra för dig! Tack för omtanken, men jag hittar gärna nån själv när jag vill hitta en.
Varför kan man inte bara få vara singel och trivas med det? Klart att man ibland saknar nån att mysa med och upplevelser med, men det hinner jag ju göra sen nån gång, det här är typ första gången i mitt liv som jag är singel, så jag kan väl få vara det ett tag? Eller finns det något före bäst datum på en singeltjej? Måste man ha så brottom med att träffa en ny?
Jag säger inte att jag MÅSTE vara singel nu heller, det är bara inte så att jag direkt letar just nu, jag har inte tid för sånt. Men om nu någon väldigt intressant dyker upp kommer jag så klart att jag undersöker möjligheterna, men då får han hitta mig.

Så snälla, snälla... tjata inte! Låt mig vara i fred! Jag vill kunna vara mig själv oavsett vem jag pratar med utan att folk ska tro nåt och dra egna slutsatser.

Jag är singel just nu för att JAG själv har valt det! Frivilligt. Fatta!

1 kommentar:

  1. wonderful! Återigen, är det du eller jag som skrivit??? Förvirrad är vad jag blir! ;)

    SvaraRadera