måndag 5 januari 2009

Är det så fel?

Varför ska ens föredetting ha nåt med att göra vem man träffar? Eller ska träffa? Starkt kontroll behov? Eller bara konstigt att se mig ha ett annat liv nu?

Han har hur som helst åsikter om alla andra killar. Speciellt om nån tittar åt mitt håll. Han är inte bra, han är en som knullar runt, han bara utnyttjar tjejer, han är bara ute efter en sak osv.. "Jag vill inte se dig sårad" heter det.
Men är det SÅ illa då? Vem säger att jag vill ha mer än så? Det kanske jag vill, eller kanske inte. Jag vet inte vad jag vill. Kanske vill utnyttja lika mycket tillbaka.

Fast, det är ju en helt annan sak om en tjej tänker så, eller beter sig så. Då får man plötsligt en slampstämpel i pannan och man är billig. Var är rättvisan i det, att det är ok för killar att bete sig så, men inte för tjejer? De får beröm av sina polare om de får napp. Dubbelmoral. Oj, nu kom jag av mig lite. Alltså jag är verkligen inte en som är ute i svängen eller är lätt på foten på nåt sätt. Men om det dyker upp nån som det känns bra med, nog fan tänker jag ha sex då. Inga förväntningar, tar det för vad det är.

Visst, kärlek i all ära. Men min kropp behöver uppmärksamhet också, och den är inte lika tålamodig som mitt hjärta. Kärlek hinner jag hitta sen. Lite mys och närhet så länge räcker en bra bit på vägen.

1 kommentar:

  1. Klart du ska leva livet under tiden! Ta det som det kommer! Inte ska man väl bli nucka bara för att man inte lever i ett stabilt förhållande???

    Kärleken kommer... lovar! En sån hotting som du får killarna att falla pladask!

    SvaraRadera